Facebook

неділю, 19 лютого 2017 р.

Медичне страхування для членів родини (ubezpieczenie zdrowotne członków rodziny)

Здоров'я за гроші не купиш

Українське народне прислів’я

У змісті цього прислів'я мається, мабуть, на увазі, що наперед не відкупишся від хвороби. Виходячи з того, що воно було придумане в часи коли й система охорони здоров'я була схожа радше на сучасне самолікування за порадами хіба баби-повитухи, діда-знахаря, жида єврея-лікаря. В наш час ядро змісту зберігає актуальність, але не більше.

Попередити хворобу можна досить легко, маючи гроші. Один мій попередній український працедавця феодал і патріот в одному флаконі, маючи в кишенях мільйони, під час одної неформальної розмови радив робити комплексні аналізи цілого організму бодай двічі на рік. Я, звісно, посміхався по-гамериканськи, слухаючи такі розумні й елементарні речі. Але не всі смертні можуть собі таке дозволити в силу різного фінансового становища. Не буду стверджувати, що це так дорого коштує, я просто не цікавився цим в Україні, бо якось не до здоров'я було.

В Польщі ж я більше року не користувався перевагами медицини, хоч досвід допомоги хворому на рак крові родичу вже мав. А тепер, отримавши посвідку на проживання, вирішив, що на старість років таки варто. Зробив загальні аналізи. Схоже проживу ще трішки, нічого критичного не знайшли.

Але не про це хочу розповісти, а про те, в якому я захопленні перебуваю від користування з електронними порталами в Польщі. Навіть, Mazowiecki Urząd Wojewódzki робить кроки вперед, впроваджуючи електронні послуги. Нещодавно натрапив на інформацію, що можна записатись через інтернет на заміну карти побиту, складання вньоску чи отримання запрошень, донесення документів(?) та проставляння штампів в паспорті. І там дійсно є вільні дати, не так, як у наших візових центрах.

Скоро подаватиму документи на kartę na czas oznaczony для дружини (так довго тримав публікацію в статусі чернетки, що вже не тільки здали, але й пройшли співбесіду та за кілька днів відбиратимемо карту) в спосіб połączenia rodziny. Наче з усіма пунктами майже все зрозуміло, окрім одного - dokumenty potwierdzające posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego lub pokrycie przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Тому я звернувся до всезнаючого інтернету, а саме до facebooku. І одна хороша людина мені відповіла, що йому вистачило подати свою дружину до ZUS. Це зробив його роботодавець. Я ж, тільки отримавши карту, розпочав jednoosobową działalność gospodarczą (прийде час, опишу як це робиться, практично теж не виходячи з хати), тому до ZUS мав би сам подати декларацію ZUS ZCNA. Я попросив це зробити свою бухгалтерку, бо, чесно, не знав, як мені це зробити через інтернет. Оскільки особисті візити забирають багато часу. Підозрюю, що вона теж сама не їздила. Не знаю станом на сьогодні, яким програмним продуктом вона користується (можливо, ePłatnik). Але, одразу в той же день подання нею декларації, ввечері я побачив мою дружину, як члена родини, доданого до медичного забезпечення. Де побачив? От власне про це я і хочу написати.

А ось тут: PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Я там спеціально не реєструвався, але оскільки мав профіль ePUAP та був поданий до ZUS, як підприємець (імовірно і вільнонайманий працівник теж може залогуватись), то зміг вільно увійти у свій т.з. особистий кабінет.

Авторизація з допомогою ePUAP
Гадаю, в силу того, що більшість в змозі й сама розібратись в цьому, маючи навики плавання по інтернету, а також в силу браку часу, подаю скріншоти з коротенькими коментарями. В такому випадку, можна побачити щось подібне й по аналогії зорієнтуватись.

Важливо! Виберіть закладку "Ubezpieczony" у верхній правій частині.
Тут шукаємо потрібний нам EWZ-2
Натискаємо "Przejź do usługi". Отримаєте попередження перед початком заповнення заявки:
Повідомляє, що потрібно буде заявку підписувати довіреним профілем 
Так виглядає сама заявка
Хто зауважив, у скрінах фігурує не найбезпечніший Windows Internet Explorer. Це в силу того, що wniosek заповнюється з використанням додатку від Adobe. Не пам'ятаю, звідки його стягнув, sorry.

Якщо заявку зберегти, як чернетку, то можна побачити її в такому розділі:
Заявка в чернетках
Можна вибрати спосіб відбору:
а) в електронній формі - в такому випадку, Ви у своєму "кабінеті" ZUS у відомостях побачите, що надійшло повідомлення, підписуєте отримання з допомогою ePUAP і звантажуєте файл. Я цим способом скористався, коли вже подавав дітей. То прийшов скан документу;
б) поштою - теж користався, прийшло трішки пізніше, ніж електронічно, але все ж папірчик з печатками;
в) особисто - приходите до відділення ZUS - я теж й ним скористався, опишу нижче чому.
Спосіб відбору підтвердження
Висилаємо й підписуємо заявку:
Підписуємо заявку
У мене стоїть підтвердження через СМС, тому приходить код на телефон.

Тепер наш документ у висланих документах:
Список висланих документів.
Після того, як члена родини додадуть до списку медичного забезпечення, побачите такий запис:
Список членів родини, котрих Ви зголосили до медичного забезпечення
Ось і все. Коли отримаєте, то документ матиме вигляд приблизно такий:
Довідка з ZUSu
Про проблеми, з котрими стикнувся, та хитрості, котрі використав пізніше. Коли подавав дружину, то у мене було днів 7 до дня, коли треба було складати заявку на її карту побиту. Тому я склав заявку, вибравши опцію електронного документу. Але днів зо три не було жодного руху, хоча в системі дружину додали одразу наступного дня. Я просив аналогічно ще дві заявки - з отриманням на пошту та особистий відбір. Добу не було ефекту. Тоді я вирішив зателефонувати до них. За другим разом мене переключили на інспектора, котрий видає такі довідки. Йому я розповів суть справи і він запропонував мені особисто прийти в п'ятницю, а в понеділок складання wniosku, й відібрати документ. Що і зробив.

Потім я вже дітей додавав, хоч їм явно не потрібні були ці довідки, але в силу того, що мають право на медичне забезпечення, як члени родини. Їх подав вже тільки на отримання поштою. То спочатку до "кабінету" системи ZUS прийшло повідомлення, щоби відібрати електронний варіант. А за якийсь тиждень прийшов і папірчик на пошту. 

І ще посилання на інформацію, хто може претендувати на забезпечення:

P.S.: Хотів залогуватись до порталу ZUS, викидає помилку. А через довірений профіль ePUAP, то взагалі JSON присилає. І таке буває... :)))

12 коментарів:

  1. Відповіді
    1. Dziękuję. Ostatnio nie mogę poświęcać na to zbyt dużo czasu. Oraz sporo tematów już po prostu straciło aktualność.

      Видалити
  2. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    ВідповістиВидалити